homePROFILECREDITS follow
Salam 13 ramadhan...

Salam semua. Sekejap masa berlalu..dekat 2 minggu dh puasa. Hari ni tetiba teringat gelagat anak kat rumah since cuti weekend haritu..kami tak kemana2 pun...duduk rumah je..spending time together sebab hari biasa dh duduk kat rumah nek nyah (umah mertua)

Bila tgk kes penderaan kanak2 baru2 ni terkesan kat hati sendiri...terus teringat ank sendiri...ya allah...kesian kat anak2 syurga ni...aku sbg ibu pun rasa berdosa bila kadang2 marah, jerit kat anak2...insaf! Mudah2an allah lembutkan hati kami, ibu bapa diluar sana dlm melayan anak2...ameen...

Teringat faiq, wafi weekend haritu...faiq mkn kek sepah2 ibu x perasan pun...tp tiba2 dia gi amik penyapu pastu sapu lantai yg telah dia sepahkan...tak jadi nak marah.. :) walaupun kalau ikutkan mmg ibu nk marah kalau tgk umh bersepah... Wafi pulak mkn nasi goreng siap tumpahkan air..pandai plak gi amik kain buruk lap2 meja..comeiii...kecik lg baby ibu ni dh pandai bersihkan meja ;) tak jadi jgk marah....emm..terharu tgk anak2 mcm tu, tp bila dorg buat perangai kadang tak tahan jgk....seboleh2 nya aku cuba kwl kemarahan skrg ni...xnk dh mrh2 boys...ingat anak tu anal syurga..sekali je dorg kecik, nnt dh bsr kita rindu saat2 msa dorg baby, kecik..jd sabar.....

Actually bila tgl dgn org ni agk sedikit sukar nk handle boys. Kami di rumah mertua ada 3 generasi, nenek-mak mertua-kami-anak. Mcm aku suka tgk anak2 explore dunia luar, main tanah, rumput etc dr tgk tv, dok diam x bergerak. Tp org tua lain..tu sume x blh, kotor, gatal dll....nampak tak ada pertembungan idea dlm mendidik anak2? Tu yg jd mslh pd aku...kesian kat boys aku...harap2 ada jln penyelesaian terbaik..aku tak nak anak aku mind set nye selalu ditakut2kan...dimomok kan...emmm...kdg2 susah hati dibuatnya..mudah2an allah permudahkan urusan kami..ameen...

Selamat berpuasa!
Selamat berbuka!
Selamat bertarawih!



typed by EjaLeeza on Tuesday, June 30, 2015 @ 12:04 PM
back | all rights reserved desiree 2012 | next